Geriausias grūdas širdies sveikatai.

NAUJIENOS - Kretingos rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuras

Tyrimas: visų grūdo dalių produktai mažina širdies ir kraujagyslių ligų riziką - Žurnalas Lietuvė

Apie daigintų grūdų naudą žmonija žinojo jau seniai. Hipokratas, Indijos jogai ir net mūsų protėviai naudojo juos maistui — košėms, kisieliams, dėjo į sriubą, raugė girą, net virė alų. Šiais laikais labai daug sveikos mitybos šalininkų patys daigina grūdus ir deda juos į salotas arba valgo vienus.

Tam tinka praktiškai visos kultūros, figūruojančios žmonių valgiaraštyje: kviečiai, rugiai, miežiai, visi ankštiniai augalai, saulėgrąžų sėklos, žemės riešutai.

Paaiškino, kodėl širdies sveikatai grikiai naudingesni nei ryžiai

Manoma, kad daigintuose geriausias grūdas širdies sveikatai yra gerokai daugiau įprastų vitaminų ir dėl savo padidintos biologinės vertės jie labai naudingi visam organizmui — juk valgoma koncentruota gyvybinė energija ir maistingosios medžiagos, veikiančios mus ląstelių lygiu.

Bet kaipgi yra iš tikrųjų? Kuo turtingi Daiginant grūdus juose iš tiesų padaugėja kai kurių vitaminų — B grupės pavyzdžiui, vitaminų B, B2 ir PP — vidutiniškai 1,5—2 kartusvitamino E.

Daigeliuose atsiranda vitamino C, kurio paprastuose grūduose nėra. Sudygusiame grūde iš dalies suyra geriausias grūdas širdies sveikatai — mineralų, taigi kalcio, magnio, cinko, kitų pasisavinimą stabdantys junginiai. Taip pat daigintuose grūduose daug cukraus bei ląstelienos, ir tokios formos, kuri lengvai pasisavinama.

Dėl to daigintų kviečių, sojų ar paprastų pupelių maistinė vertė gerokai didesnė nei perdirbtų produktų, nes didesnė dalis naudingųjų medžiagų vis dėlto glūdi grūdo gemale.

Sumalus grūdus į miltus, dauguma tų medžiagų — B grupės vitaminai, mineralinės medžiagos, maistinės skaidulos hipertenzijos su cukriniu diabetu gydymas pradingsta, arba, tiksliau, lieka sėlenose. Kuo naudingi Specialistai tvirtina, kad daiginti grūdai — tiek kviečių, tiek kitų grūdinių kultūrų — yra galingas organizmo gyvybinių funkcijų stimuliatorius.

Sudaigintas sveikatos grūdas

Kaip pasirinkti Grūdus daiginti būtina atrinkti ir paruošti labai kruopščiai visada turint omeny, jog jie galėjo būti apdoroti kokiomis nors kenksmingomis medžiagomis. Užpylus vandeniu, netinkami grūdai iškart išplauks į paviršių.

geriausias grūdas širdies sveikatai

Grūdų, nesudygusių per dvi paras, nederėtų valgyti. Jokiu būdu negalima daiginti grūdų atsargai — šaldytuve juos galima laikyti ne ilgiau kaip 48 valandas. Jei ruošiate patiekalus su daigintais grūdais, kad geriau išsilaikytų, į juos reikėtų dėti medaus arba citrinų sulčių.

Tačiau jeigu grūdai, tegul ir laikomi šaldytuve, patamsėja, meskite juos lauk. Kaip sudaiginti Dažniausiai daiginami kviečiai, rugiai, lęšiai, įvairios pupelės, žirniai, grikiai, saulėgrąžų ir ridikėlių sėklos. Grūdus galima paberti tiesiai ant indo dugno, arba ant audinio ar marlės skiautės. Svarbiau grūdus uždengti kokia medžiagine skiaute arba ta pačia marle bei užpilti kambario temperatūros vandeniu iki viršutinių grūdų lygio.

Tada pastatyti tamsioje šiltoje vietoje ir, kai būtina, drėkinti viršutinį audinį.

Mitybos įpročiai lemia 40 — 50 proc. Jei norite, kad Jūsų širdis būtų sveika, stebėkite savo mitybą. Jūsų dėmesiui produktai, kurie yra geriausi širdies kraujagyslių draugai. Pilno grūdo produktai. Neapdoroti grūdai — tai įvairių javų grūdai, kuriuose yra išlikusios valgomosios grūdo dalys.

Rekomenduojamą 1—3 mm dydį sudygusių daigų ūgliai pasiekia per parą ar dvi — viskas priklauso nuo aplinkos temperatūros ir grūdų kokybės. Beje, tiesiog išbrinkę, syvų prisipildę, bet dar nesudygę grūdai taip pat yra visavertis produktas. Galiausiai grūdus reikia gerai nuplauti tekančiu vandeniu, kad neliktų jokių pašalinių kvapų, ir juos jau galima valgyti. Parengė Sandra Miškinienė ETSA nuotrauka Grūdus daiginti būtina atrinkti ir paruošti labai kruopščiai, nesudygusiųjų per dvi paras nevalgyti.

Paaiškino, kodėl širdies sveikatai grikiai naudingesni nei ryžiai - DELFI Sveikata

Ir jokiu būdu negalima daiginti grūdų atsargai — net šaldytuve jie laikytini ne ilgiau, kaip dvi paras. Receptai Daigintus grūdus bei ankštinius augalus geriausia valgyti pusryčiams. Galima — vienus tik svarbu gerai sukramtytio galima kituose sveikuose patiekaluose. Taip pat svarbu atminti, kad kai kurių ankštinių augalų sudygusiose sėklose esama sveikatai kenksmingų medžiagų, kurios, pakaitinus, suyra.

Todėl daigintas sojų pupeles ir žirnius reikėtų patroškinti garuose arba pavirinti 3—5 minutes.

Įrodyta: visų grūdo dalių produktai naudingi širdžiai ir kraujagyslėms Grūdėta duona Alfa. Naujausi tyrimai atskleidė, kad šių ligų gali padėti išvengti visų grūdo dalių produktais praturtinta mityba.

Daigintas pupuoles, lęšius ir liucerną galite drąsiai valgyti šviežius. Paprastos salotos Ingredientus pasirinkite pagal skonį: tarkuotos morkos, džiovinti vaisiai figos, slyvos, abrikosai, razinosšvieži vaisiai, riešutai, švieži žalumynai.

geriausias grūdas širdies sveikatai

Daigintus grūdus sumalkite mėsmale ir pridėkite bet kurių iš minėtų produktų. Pagardinkite medumi ir citrinų sultimis. Daigintus grūdus sumalkite mėsmale, sūrį — sutarkuokite.

geriausias grūdas širdies sveikatai

Vaisius smulkiai supjaustykite. Viską sumaišykite ir pagardinkite medumi su citrina, papuoškite granato sėklomis.

Sėklas susmulkinkite ir suberkite ant daigintų grūdų. Pagardinkite medumi pagal skonį. Daigintas sojas pavirkite 3 minutes ir nuskalaukite vandeniu. Salotų lapus susmulkinkite, suberkite ant jų žirnelius, sudėkite sojas.

Taip pat perskaitykite