Avokadų širdies sveikata

Avokadai – ne tik mada, bet ir nauda, bet per dieną rekomenduojama suvalgyti ne daugiau kaip pusę

Avokadai — ne tik mada, bet ir nauda, bet per dieną rekomenduojama suvalgyti ne daugiau kaip pusę 30 Viktorija Lideikytė, LRT. Lietuvių lėkštes užkariavę avokadai — ne tik madingas ir ryškia spalva apetitą skydliaukė ir hipertenzija pusryčių ingredientas.

Main navigation

Avokadai — ir organizmui naudingų medžiagų šaltinis: jie mažina širdies ir kraujagyslių, žarnyno, akių ligų riziką, yra palankūs moterų sveikatai. Nauda avokado minkštimui nenusileidžia ir virtuvėje bei kosmetikoje vis dažniau naudojamas avokadų aliejus. Naudingų medžiagų šaltinis Iš tolimosios Pietų Amerikos kilęs avokadas užsitarnavo vietą ir lietuvių virtuvėje. Ko gero, ne vien todėl, kad savo forma ir spalva primena mums gerai pažįstamą kriaušę ir yra naudojamas daugeliui patiekalų: salotoms, sveikuoliškiems kokteiliams, sumuštiniams, padažams.

Daugelis avokadus renkasi dėl jų naudos sveikatai.

kalbėti su pacientais apie hipertenziją

Avokadai taip pat yra omega-3 bei omega-6 riebalų rūgščių šaltiniai, jie savo sudėtyje turi mineralinių medžiagų: vario, kalio, magnio. Kad organizmas efektyviau įsisavintų naudingąsias avokado medžiagas, jį geriausia vartoti su kitais vaisiais ar daržovėmis, nes avokade esantys riebalai padeda įsisavinti riebaluose tirpius vitaminus, karotenoidus ir antioksidantus, pažymi dietistė.

Reader Interactions

Riebalų šaltinis Ryškiaspalvių avokadų neretai griebiasi siekiantieji sumažinti svorį, tačiau gali kilti klausimas, ar avokaduose esantys gerieji riebalai išties padės pasiekti norimą tikslą. Dietistė G. Į savo racioną avokadą įtraukęs žmogus ilgiau jaučiasi sotus, mažiau užkandžiauja ir todėl nesuvartoja papildomų kalorijų.

pykinimas ryte hipertenzija

Anot dietistės G. Štulaitės, literatūroje nėra minima, kad avokado sudėtyje gali būti žmogaus organizmui žalingų medžiagų. Tiesa, perkant avokadą svarbu atkreipti dėmesį, ar vaisius nėra sugedęs. Jeigu ant avokado pamatote pilką ar baltą pelėsį, į pirkinių krepšelį jo geriau nedėti. Renkantis avokadą taip pat gali kilti klausimas, kokį geriau pirkti: minkštą, gerai sunokusį ar kietesnį, kuris, tikėtina, ilgiau išsilaikys šviežias.

Populiariausi

Kaip portalui LRT. Taip pat prinokusiame avokade yra šiek tiek daugiau antioksidantų. Mažina cholesterolį, širdies, skrandžio, akių ligų riziką Kaip teigia dietistė G. Štulaitė, dėl jame esančių medžiagų avokadas gali sumažinti širdies ir kraujagyslių riziką. Avokaduose esančios medžiagos taip pat reguliuoja cholesterolio kiekį kraujyje. Avokaduose esančios medžiagos, keisdamos kraujo cholesterolio kiekį ir santykį, gali sumažinti metabolinio sindromo išsivystymo riziką, o šis sindromas yra pagrindinis širdies ir kraujagyslių ligų bei cukrinio diabeto rizikos veiksnys.

Nors avokado sudėtyje visiškai nėra cholesterolio, keletas su žmonėmis atliktų tyrimų parodė, kad avokadai gali sumažinti bendrą cholesterolio kiekį kraujyje, trigliceridų kiekį kraujyje iki 20 proc.

hipertenzijos priežastys kaip rasti

Pasak G. Štulaitės, avokaduose esanti oleino rūgštis pasižymi uždegimą, kuris yra daugelio lėtinių ligų priežastis, mažinančiu efektu. Avokaduose taip pat gausu skaidulinių medžiagų, jos gali padėti išvengti vidurių užkietėjimo, padėti sureguliuoti cukraus kiekį kraujyje.

Avokadų nauda sveikatai – Ann Wigmore Fondas

Šis vaisius avokadų širdies sveikata ir moterų sveikatai: tinka nėščiosioms, mažina krūties vėžio riziką. Ar naudingas gydant onkologines ligas? Kaip teigia G. Štulaitė, nėra su žmonėmis atliktų tyrimų, patvirtinančių, kad avokadas gali būti avokadų širdies sveikata gydant vėžį.

Tyrimais taip pat neįrodyta, kad avokadai galėtų palengvinti ar sumažinti chemoterapijos poveikį. Per dieną — ne daugiau kaip pusė avokado g avokado yra kcal, iš jų 2 g baltymų, 15 g riebalų, 9 g angliavandenių, 7 g skaidulų. Kaip nurodo dietistė G. Sėklų ir aliejaus nauda Vis dažniau girdėti, kad virtuvėje naudojamas ne tik avokado minkštimas, bet ir sėkla, iš kurios, pavyzdžiui, gali būti trinami miltai.

Avokado valgymas

Maisto ruošimui taip pat naudojamas avokadų aliejus, jis gali būti naudojamas ir kaip kosmetikos priemonė. Štulaitė teigia, kad kol kas nėra nustatyta, ar avokadų sėklas galima valgyti ir ar jas saugu vartoti žmonėms, nes iki šiol visi tyrimai buvo atlikti su gyvūnais.

Rezultatai parodė, kad sėklų ekstraktas gali turėti antimikrobinių ir priešuždegiminių savybių. Akivaizdi ir avokadų aliejaus nauda: jo sudėtyje gausu oleino rūgšties, kuri naudinga sergantiesiems širdies ir kraujagyslių ligomis, avokadų aliejus turi teigiamą poveikį cholesterolio kiekiui kraujyje didina gerojo cholesterolio kiekįjame gausu antioksidanto avokadų širdies sveikata, kuris naudingas akims.

Nauda žmogaus organizmui

Avokadų aliejus padidina kai kurių maistinių medžiagų įsisavinimą, padeda įsisavinti riebaluose tirpius vitaminus A, E, D, K. Beje, avokadų aliejaus ekstraktai gali sumažinti osteoartrito sukeltą skausmą, vardija dietistė G. Avokadų aliejus naudingas ir vartojamas išoriškai kaip kosmetikos priemonė. Kam vengti? Nors avokado sudėtyje gausu medžiagų, kurios yra naudingos organizmui, kai kuriomis ligomis sergantiems žmonėms avokadų reikėtų vengti arba vartoti juos itin atsakingai.

Avokadų taip pat reikėtų kurį laiką vengti pacientams, kuriems buvo atliktas kaulų čiulpų persodinimas.

Nuorodos kopijavimas

Kadangi avokade gausu kalio, atsargiai jį turėtų vartoti žmonės, kurių inkstų funkcija nepakankama. Dėl avokade esančio vitamino K atsargiai jį turėtų vartoti asmenys, vartojantys varfariną kraujo krešėjimą veikiantį preparatą. Taip pat skaitykite.

Taip pat perskaitykite