Antocianino širdies sveikata. juodųjų ryžių nauda sveikatai | tprojektai.lt

Dar spėsite pasinaudoti šiuo gėriu: 18 stebėtinų faktų apie braškių naudą - DELFI Sveikata

LinkedIn Braškės — vasaros uogos, kurių nestinga Lietuvoje.

Braškių vartojimas

Jos antocianino širdies sveikata ryškia raudona spalva, o pačios uogos yra pakankamai didelės ir sultingos. Jų ryški spalva rodo, kad jose gausu flavonoidų, taip pat braškės pasižymi stipriu antioksidantiniu poveikiu. Pasaulyje yra daugiau nei braškių veislių. Tai yra vienas populiariausių sveikų ir atgaivinančių skanėstų planetoje.

Bet ar žinojote, kad ši uoga taip pat turi ir gydomųjų savybių? Žemuogės laukinės braškės gydymo tikslais buvo naudojamos nuo senovės Romos laikų, pavyzdžiui uždegimo mažinimui, karščiavimui, kvėpavimo sutrikimams, podagrai ar net gydant nuo inkstų akmenų.

Šiose uogose daug vitaminų ir mineralų, taip pat jose yra stiprių antioksidantų kaip elaginė rūgštis, antocianinas, kvercetinas ir kempferolis, šie antioksidantai turi apsauginį poveikį prieš tam tikras vėžio formas. Braškių nauda sveikatai Dažnas vaisių, uogų ir daržovių vartojimas turi begalinį poveikį jūsų sveikatai. Šių maistų produktų vartojimas siejamas su sumažėjusia rizika susirgti vėžiu, diabetu ir širdies ligomis. Todėl kuo daugiau naudosite šių maisto produktų, tuo rizika susirgti šiomis ir daugeliu kitų ligų, bus mažesnė.

Be vis to jūs sumažinsite bendrą ankstyvos mirties riziką, būsite energingesni, palaikysite sveiką kūno svorį ir padėsite savo odai ir plaukams išlikti gražiems.

​Vaisių ir daržovių spalva lemia jų naudą

Antioksidantų gausa Atlikti tyrimai parodė, kad braškėse yra daugybė organizmui vertingų antioksidantųįskaitant flavonolius, luteoiną,  flavonoidą kvercetiną, vitaminą C ir kt. Antioksidantai yra vieni iš svarbiausių maistinių medžiagų, kurie gali apsaugoti nuo laisvųjų radikalų žalos ir organizmui sukeliamo oksidacinio streso.

Visai tai suteikia galimybę organizmui apsisaugoti antocianino širdies sveikata tokių ligų kaip vėžys, diabetas, širdies ir kraujotakos sistemos ligos, neurologiniai sutrikimai bei saugo organizmą nuo priešlaikinio senėjimo.

antocianino širdies sveikata

Kitas atliktas tyrimas parodė, kad braškėse esantis flavonoidas kvercetinas pasižymi priešuždegiminiu poveikiu, gali apsaugoti nuo aterosklerozės, kurią sukelia žalingas MTL blogojo cholesterolio poveikis. Taip pat braškėse yra daug polifenolių, jie gali sumažinti širdies ir kraujagyslių ligų riziką.

Šie flavonoidai neleidžia kauptis trombocitams ir mažina kraujo spaudimą slopindami uždegiminiu procesus.

Nuorodos kopijavimas

Braškių valgymas sumažina homocisteino kiekį kraujyje, ši amino rūgštis siejama su arterijų pažeidimais. Braškėse esančios skaidulos ir antocianino širdies sveikata taip pat naudingas širdies sveikatai.

Kraujo spaudimas Žmonėms kenčiantiems nuo aukšto kraujo spaudimo rekomenduojama valgyti braškes dėl jose esančio didelio kalio kiekio  Kalis neutralizuoja žalingą natrio poveikį. Taip pat kalio trūkumas prisideda prie aukšto kraujo spaudimo, tiek pat kaip ir didelis natrio kiekis, kurio daugiausia gauname su druska. Geresnė smegenų sveikata Dar vieni tyrimai, atlikti su braškėmis parodė, kad jose esantys flavonoidai gali padėti apsaugoti smegenis nuo senėjimo procesų ir pagerinti pažinimo funkcijas.

Dar spėsite pasinaudoti šiuo gėriu: 18 stebėtinų faktų apie braškių naudą

Pasak mokslininkų, braškės ir kitos uogos turėtų būti vartojamos kuo dažniau, jeigu norite vyresniame amžiuje išsaugoti geras smegenų funkcijas ir išvengti neurodegeneracinių ligų, kaip atminties praradimas, demencija ir Alzheimerio liga. Insultas Braškėse esantys antioksidantai kvercetinas, kempferolis ir antocianinas sumažina kraujo krešulių susidarymo tikimybę, kurie gali sukelti insultą.

antocianino širdies sveikata

Prie visa to prisideda kalio poveikis, kuris apskritai naudingas širdies sveikatai. Vėžys Kaip jau minėjome anksčiau, braškės pasižymi galingu antioksidantiniu poveikiu, kuris mažina žalingą laisvųjų radikalų poveikį, slopina uždegiminius procesus ir navikų augimą organizme.

Atlikti tyrimai patvirtino šią braškių naudą. Žmonėms, kurie sirgo kepenų vėžiu ir jiems buvo duota braškių antocianino širdies sveikata, buvo pastebėtas reikšmingas vėžio ląstelių sumažėjimas, palyginus su kontroline grupe. Uogų, įskaitant ir braškių vartojimas siejamas su prevencija nuo tokių vėžio formų kaip krūties, gaubtinės žarnos, odos ir prostatos vėžys.

Žarnyno švara ir geresnis virškinimas Braškėse yra nemažas kiekis maistinių skaidulųkurios yra viena svarbiausių maistinių medžiagų visam žarnynui.

Jos saugo nuo vidurių užkietėjimo, saugo žarnyną nuo uždegiminių procesų, sureguliuoja rūgščių ir šarmų pusiausvyrą pH žarnyne ir palaiko žarnyno švarą, kas leidžia geriau pasisavinti kitas maistines medžiagas.

8 priežastys, kodėl valgyti antocianinus! Kokius produktus jie turi?

Prie naudos žarnynui prisideda ir antioksidantai vitaminas A ir C, jie padeda neutralizuoti ir pašalinti iš organizmo toksinus, kurie gali  paskatinti uždegiminius procesus ir sukelti oksidacinę žalą. Vidurių užkietėjimas Valgant tokias sultingas uogas kaip braškės, jūs padėsite organizmui nepritrūkti skysčių, kas gali įtakoti vidurių užkietėjimą.

Taip pat braškėse yra maistinių skaidulų kurios yra svarbios norint išvengti vidurių užkietėjimo ir be visa to prisideda prie bendros geresnės virškinimo sistemos darbo. Alergijos ir astma Kadangi braškėse yra priešuždegiminiu poveikiu pasižyminčio kvercetino, jis gali sumažinti alergijos simptomus, įskaitant slogą ir ašarojimą. Braškės yra vienas geriausių vitamino C šaltinių, o ši maistinė medžiaga svarbi norint palengvinti astmos simptomus.

Diabetas Braškės priskiriamos prie žemą glikemijos indeksą turinčių maisto produktų, taip pat jose daug skaidulų, visa tai padeda išlaikyti stabilų cukraus kiekį kraujyje ir apsaugo nuo staigių cukraus kiekio padidėjimų ar sumažėjimų.

Žmonės sergantys diabetu turėtų kuo daugiau valgyti šių uogų, nes jos pasižymi žemesniu glikemijos indeksu negu daugelis kitų uogų. Atlikti tyrimai parodė, kad valgydami pakankamai braškių kasdien galima išvengti diabeto komplikacijų, kaip neuropatijos ar inkstų ligos.

Straipsniai

Nėštumas Braškės turi sukaupę nemažai folio rūgšties, o ši maistinė medžiaga gali padėti išvengti kūdikio nervinio vamzdelio defektų Depresija Folio rūgštis esanti braškėse taip pat gali padėti žmonėms apsisaugoti nuo depresijos, kadangi folio rūgštis gali slopinti homocisteino susidarymą organizme.

Homocisteino perteklius organizme laikomas rizikos faktoriumi įvairiems kraujotakos sutrikimams, jis gali trukdyti kraujui ir kitoms maistinėms medžiagoms patekti į kraują. Jo perteklius konfliktuoja su kitų hormonų, susijusių su gera savijauta, miegu ir apetitu, gamyba — seratoninu, dopaminu ir norepinefrinu. Odos apsauga nuo pažeidimų antocianino širdies sveikata senėjimo Prasta mityba, saulės spinduliai. Oda ima greičiau senti ir gali išsivystyti tam tikros odos ligos ir pažeidimai.

Braškių nauda sveikatai

Bet gera žinia ta, kad maisto produktai, kuriuose gausus antioksidantų, pavyzdžiui braškės, gali padėti apsaugoti odą nuo šios žalos.

Tokie antioksidantai kaip vitaminas A ir vitaminas C pasižymi savybėmis odą drėkinti, palaikyti sveiką odos riebumą, palaikyti sveiką odos elastingumą, apsisaugoti nuo raukšlelių atsiradimo ir galų gale, susirgti rimtomis odos ligomis, įskaitant odos vėžį.

antocianino širdies sveikata

Braškių vartojimas Pateikiame keletą būdų, kaip galėtumėt pridėti daugiau šios sveikos uogos į savo mitybos racioną. Braškės gali būti šviežios, šaldytos, džiovintos, taip pat iš braškių gaminami džemai, uogienės, sirupai.

​Vaisių ir daržovių spalva lemia jų naudą

Be abejo geriausia braškes valgyti šviežias, bet jeigu nėra galimybės gauti šviežių braškių taip pat galima įsigyti aukščiau išvardintų produktų pagamintų iš braškių. Prieš perkant tokį produktą būtinai paskaitykite jo sudėtį, kad nebūtų pridėta daug dirbtinių priedų ar didelis kiekis cukraus. Įdėkite braškių į paprastą jogurtą Supjaustykite braškes kubeliais ir naudokite vištienos salotoms Pasigaminkite vaisių kokteilį iš braškių, kartu įdėdami ir kitų vaisių.

Peržiūrų skaičius: Vis greitėjantis gyvenimo tempas daro įtaką mūsų mitybos įpročiams ir maisto produktų pasirinkimui. Nuo viso to smarkiai priklauso mūsų savijauta, darbingumas, bendra sveikatos būklė.

Jeigu kokteilis rūgštus — pridėkite šiek tiek medaus. Valgykite braškes, braškių uogienę ar marmeladą kartu su blynais, pagardinkite pyragus ar kitus kepinius Suplakite su maišytuvu blenderiu ar kokteilių plaktuvu šaldytas braškes, kartu su bananu, pienu ir ledukais, tai pasigaminsite skanų ir greitą vaisinį kokteilį. Įmaišykite braškių į špinatų salotas su fetos sūriu ir graikiniais riešutais Naudingos maistinės medžiagos braškėse gramų braškėse yra 90,9 gramai vandens.

Taip pat perskaitykite